Egenutgivning – Del 5: Nå ut!

I förra delen gick vi igenom produktion och tryck. I denna avslutande del av vår artikel­serie om egenutgivning har det blivit dags att marknadsföra och sälja din bok. Vi har gjort en steg-för-steg-guide som tar dig hela vägen till läsarna.

Inför din lansering

Det är lätt att tro att marknadsföring kommer sist, när boken redan är färdig. Men du som siktar på att nå många läsare ska låta detta löpa som en röd tråd genom hela din arbets­process. Som mest intensivt brukar det bli när boken släpps, och månaderna efteråt, men du bör tidigt ha en plan färdig för hur din bok ska nå läsarna.

Som egenutgivare har du inte samma möjligheter att nå ut som ett stort förlag men du har en fördel: uthålligheten. Du kan marknadsföra din bok så länge du vill och orkar.

Tips! Läs de övriga delarna i Egenutgivning – en oberoende guide.


Tidsbegränsat erbjudande

Du behöver vara medlem för att läsa vidare. Just nu: 0 kr första månaden för digitala Skriva!

Skriva Digital
0 kr första månaden*

Populärt!
  • Alla artiklar på tidningenskriva.se
  • E-tidning och app
  • Chefredaktörernas fredagsbrev
  • Skrivtävlingar
  • Erbjudanden & förhandsvisningar
  • Magasinet hem i brevlådan

Skriva Total: tidning + digitalt
49 kr i månaden**

  • Alla artiklar på tidningenskriva.se
  • E-tidning och app
  • Chefredaktörernas fredagsbrev
  • Skrivtävlingar
  • Erbjudanden & förhandsvisningar
  • Magasinet hem i brevlådan

* Första månaden, därefter 39 kr/mån.
**Debiteras varannan månad (98 kr).
Avsluta när du vill.

Artikeln publicerades ursprungligen i Skriva #3 2017 (03 april 2017) och är skriven av .

Rekommenderas för dig