Annons och marknad

I varje nummer av Skriva delar Sverige främsta författare med sig av sina råd och erfarenheter. Läsarna får handfasta guider om allt från hur man skapar trovärdiga karaktärer till hur man fångar läsarna på första sidan. Dessutom författarsamtal fokuserade på skrivande, poesiskola, råd från juristen, utmanande tävlingar och mycket mer.

Som annonsör i Skriva når du 40 000 läsare per nummer (Orvesto 2017:1) i ett inspirerande och engagerande sammanhang. Skriva har även ett populärt nyhetsbrev som kommer en gång i månaden och en hemsida där det finns annonsmöjligheter.

Skrivas typläsare är en högutbildad kvinna i yngre medelåldern som är en mycket aktiv kulturkonsument och gärna gör sin egen röst hörd, antingen som etablerad författare eller som bloggare, informatör eller liknande. Skrivas läsare gillar också att gå på kurser och intresserar sig för en miljövänlig livsstil.

Under 2016 fick Skriva ett helt nytt format av Offside Press prisbelönade designchef Ola Carlsson. Skriva utkommer med sex utgåvor per år.

Kontakta henning@tidningenskriva.se, lasse@tidningenskriva.se eller nils@tidningenskriva.se för en förutsättningslös diskussion.

LÄMNA ANNONSMATERIAL TILL SKRIVA

Annonsmaterial skickas till annons@tidningenskriva.se.

Tidningen trycks 175 linjers raster vilket innebär att allt material bör vara i 350 ppi. Tidningen trycks helt i färg 4+4.

ICC-profil samt joboptions kan laddas ner via länkarna nedan.
Tänk på att tidningen är limbunden så att bunten slukar cirka 10 mm.

Ladda ner filer

pdf

Skriva prislista 2019

Ladda ner [pdf]
zip

icc-profil

Ladda ner [zip]
zip

joboptions

Ladda ner [zip]

Kontakta oss

Nils Rönnberg Vesterlund

Försäljnings- och marknadsansvarig

Henning Wideberg Blix

Försäljnings- och marknadsansvarig

Hanna Karlsson

Marknadskoordinator