PR för författare: Vem bär din bok?

Förr skrev författaren boken och sedan sålde förlaget den. I dag förväntas författaren ta en aktiv roll i marknadsföringen och bygga sitt personliga varumärke. Men hur gör man? Skriva gick på ­boklanseringskurs.

En efter en dyker de upp i rutorna. Någon med kaffekoppen vid köksbordet, en annan i soffan i vardagsrummet. Ansiktena lyses upp av datorskärmarnas ljus.

– Hörs jag bra?

Det är kursledaren Eva Perssons röst. Efter bekräftande nickar hälsar hon deltagarna välkomna till det tredje kurstillfället av fem hos Bokademin, där författare får lära sig att planera och genomföra en boklansering.

Gruppen består av sex kvinnor i olika stadier av sitt skrivande. Några har redan antagits av traditionella förlag, andra är på väg att skicka in manus och några tänker satsa på hybridföretag.

Fortsätt läsa
– gratis i en månad!

Därefter 49:-/månad.

Testa nu

Har du redan ett konto? här.

Publicerades 6 november 2025. Artikeln är skriven av .

Rekommenderas för dig