Karin Wahlén om att vässa sitt varumärke

Karin Wahlén har jobbat med PR för både de största och de minsta förlagen. Nu ger hon ut boken All PR är bra PR. För Skriva berättar hon vad författaren själv kan göra.

Hur kom du in på PR-spåret?

– Jag är uppvuxen i Östersund, i en värld där man inte jobbade med PR eller på förlag. Begreppet PR fanns inte ens för mig. Men det var viktigt för mina föräldrar att jag skaffade mig en utbildning. Jag hamnade till sist på Journalisthögskolan, vilket ledde till förlagsjobb och den riktiga skolan: learning by doing.

Varför ville du skriva en bok om hur man gör?

– Jag har alltid tyckt om att skriva, och jag ville hjälpa författarna själva att förstå mer om vad PR är, och hur det kan användas till deras fördel.

Fortsätt läsa
– gratis i en månad!

Därefter 49:-/månad.

Testa nu

Har du redan ett konto? här.

Publicerad 17-07-2023 och uppdaterad 5-11-2025 Artikeln är skriven av .

Rekommenderas för dig