Karin Wahlén om att vässa sitt varumärke

Karin Wahlén har jobbat med PR för både de största och de minsta förlagen. Nu ger hon ut boken All PR är bra PR. För Skriva berättar hon vad författaren själv kan göra.

Hur kom du in på PR-spåret?

– Jag är uppvuxen i Östersund, i en värld där man inte jobbade med PR eller på förlag. Begreppet PR fanns inte ens för mig. Men det var viktigt för mina föräldrar att jag skaffade mig en utbildning. Jag hamnade till sist på Journalisthögskolan, vilket ledde till förlagsjobb och den riktiga skolan: learning by doing.

Varför ville du skriva en bok om hur man gör?

– Jag har alltid tyckt om att skriva, och jag ville hjälpa författarna själva att förstå mer om vad PR är, och hur det kan användas till deras fördel.


Tidsbegränsat erbjudande

Du behöver vara prenumerant för att läsa vidare. Just nu: 0 kr första månaden för digitala Skriva!

Populärt!

Skriva Digital

Få obegränsad tillgång till hela Skrivas värld!

0 kr första månaden*

  • Alla artiklar på Tidningenskriva.se
  • E-tidning och app
  • Skrivtävlingar
  • Chefredaktörernas fredagsbrev
  • Erbjudanden och förhandsvisningar
Till erbjudande

Skriva Total: tidning + digitalt

Få obegränsad tillgång till hela Skrivas värld!

Från 59 kr i månaden**

  • Alla artiklar på Tidningenskriva.se
  • E-tidning och app
  • Skrivtävlingar
  • Chefredaktörernas fredagsbrev
  • Erbjudanden och förhandsvisningar
  • Magasinet hem i brevlådan
Till erbjudande

* Därefter 49 kr/mån.
**Debiteras varannan månad (118 kr)

Publicerad 17 juli 2023. Artikeln är skriven av .

Rekommenderas för dig