Karin Wahlén om att vässa sitt varumärke

Karin Wahlén har jobbat med PR för både de största och de minsta förlagen. Nu ger hon ut boken All PR är bra PR. För Skriva berättar hon vad författaren själv kan göra.

Hur kom du in på PR-spåret?

– Jag är uppvuxen i Östersund, i en värld där man inte jobbade med PR eller på förlag. Begreppet PR fanns inte ens för mig. Men det var viktigt för mina föräldrar att jag skaffade mig en utbildning. Jag hamnade till sist på Journalisthögskolan, vilket ledde till förlagsjobb och den riktiga skolan: learning by doing.

Varför ville du skriva en bok om hur man gör?


Tidsbegränsat erbjudande

Du behöver vara medlem för att läsa vidare. Just nu: 0 kr första månaden för digitala Skriva!

Skriva Digital
0 kr första månaden*

Populärt!
  • Alla artiklar på tidningenskriva.se
  • E-tidning och app
  • Chefredaktörernas fredagsbrev
  • Skrivtävlingar
  • Erbjudanden & förhandsvisningar
  • Magasinet hem i brevlådan

Skriva Total: tidning + digitalt
49 kr i månaden**

  • Alla artiklar på tidningenskriva.se
  • E-tidning och app
  • Chefredaktörernas fredagsbrev
  • Skrivtävlingar
  • Erbjudanden & förhandsvisningar
  • Magasinet hem i brevlådan

* Första månaden, därefter 39 kr/mån.
**Debiteras varannan månad (98 kr).
Avsluta när du vill.

Artikeln publicerades ursprungligen i Skriva #4 2023 (17 juli 2023) och är skriven av .

Rekommenderas för dig