Entreprenören
Du som vill skapa en bestseller (utan att det kostar skjortan)
Du har skrivit en bok som du tror har stor säljpotential. Den har en genomtänkt dramaturgi, är välskriven och fängslande och den tillhör en genre som du vet är populär. Kanske är det en tät och driven deckare eller en klok, varm och allmängiltig mindfulnessbok. Manuset är genomarbetat så långt du kunnat på egen hand. Du måste hålla i pengarna men i gengäld har du tid och engagemang och vill satsa helhjärtat på ditt författarskap.
En bra väg för dig är:
Om du vill att din bok ska sälja finns några grundläggande krav: Den får inte vara full av korrfel, den får inte se hopplöst oprofessionell ut och den måste få en chans att hitta fram till dina potentiella läsare.
Det är klokt att redan nu börja med det som tar längst tid: att bygga ditt författarskap och därmed lägga grunden för framtida marknadsföring. Mycket kan du göra själv utan kostnad. Skaffa en Facebooksida, en webbplats eller ett Instagramkonto (gärna alla tre).
Rekommenderas för dig
Läs vidare
- Magdalena Sørensen: »Jag vill bringa något slags ordning«
- Förläggarna svarar: Vilka manus hoppas du få under 2024?
- Jan Sandström: »Som debutant har det varit nyttigt att samarbeta med förlaget«
- Maria Såthes sju tips till aspirerande författare
- Maria Såthe: »Efter två sidor visste jag att jag ville ge ut den«









































