Nå ut!

I förra delen gick vi igenom produktion och tryck. I denna avslutande del av vår artikel­serie om egenutgivning har det blivit dags att marknadsföra och sälja din bok. Vi har gjort en steg-för-steg-guide som tar dig hela vägen till läsarna.

Inför din lansering

Det är lätt att tro att marknadsföring kommer sist, när boken redan är färdig. Men du som siktar på att nå många läsare ska låta detta löpa som en röd tråd genom hela din arbets­process. Som mest intensivt brukar det bli när boken släpps, och månaderna efteråt, men du bör tidigt ha en plan färdig för hur din bok ska nå läsarna.


Vi beklagar, men du har gått in i väggen. Dessbättre är det bara en betalvägg.

Merparten av vårt material är öppet bara för våra prenumeranter (som gör det möjligt för oss att existera). Nu hoppas vi på dig också!

Som prenumerant får du:

  • Sveriges mest prisbelönta magasin i brevlådan varannan månad.
  • Fri tillgång till alla nummer digitalt samt färska artiklar som bara publiceras på hemsidan.
  • Fri bindningstid.

Dessutom får du rabatt i vår webbshop och inbjudningar till releasekvällar samt förhandsvisningar av både film och teater.

Klart jag ska bli prenumerant!

Fakturaprenumerant?

Klicka här för att aktivera ditt konto

För dig som redan är prenumerant är det bara att logga in och botanisera i vårt digitala arkiv.

Glömt lösenord?


Artikeln publicerades i Skriva #3 2017 (03 april 2017) och är skriven av .