Inför din lansering
Det är lätt att tro att marknadsföring kommer sist, när boken redan är färdig. Men du som siktar på att nå många läsare ska låta detta löpa som en röd tråd genom hela din arbetsprocess. Som mest intensivt brukar det bli när boken släpps, och månaderna efteråt, men du bör tidigt ha en plan färdig för hur din bok ska nå läsarna.
Som egenutgivare har du inte samma möjligheter att nå ut som ett stort förlag men du har en fördel: uthålligheten. Du kan marknadsföra din bok så länge du vill och orkar.
Tips! Läs de övriga delarna i Egenutgivning – en oberoende guide.
Tidsbegränsat erbjudande
Du behöver vara medlem för att läsa vidare. Just nu: 0 kr första månaden för digitala Skriva!
Har du redan ett konto? Logga in här.
Rekommenderas för dig
Läs vidare
- Magdalena Sørensen: »Jag vill bringa något slags ordning«
- Jan Sandström: »Som debutant har det varit nyttigt att samarbeta med förlaget«
- Isak Gröndahl: »Jag ville bara sätta ord på saker som jag hade varit med om«
- Förläggarna svarar: Vilka manus hoppas du få under 2024?
- Vad gör du för att bli bättre?