Det är fredag morgon och »pilotfrukost« på ljudboksförlaget Storytel Original. I ett rum i Norstedtshusets röda tegelbyggnad på Riddarholmen i Stockholm har ett tiotal förlagsmedarbetare samlats. Alla har de lyssnat på det första avsnittet, piloten, av en möjlig ny ljudboksserie. Nu ska de bedöma lyssningen för att avgöra om de vill gå vidare med berättelsen. Mellan de färgglada väggarna studsar åsikterna.
– Det var mysigt. Jag gillade det hur mycket som helst, utbrister Bia Sigge, som är förläggare.
Hennes kollegor håller bara delvis med. Någon invänder mellan ostsmörgåstuggorna att det hela kändes för tråkigt. Inläsningen, däremot, fungerade bra. Men hur funkade själva storyn? För många spår som kom för snabbt?
Tidsbegränsat erbjudande
Du behöver vara medlem för att läsa vidare. Just nu: 0 kr första månaden för digitala Skriva!
Har du redan ett konto? Logga in här.
- Mer:
- Reportage
- Skriva för ljud