Tidningen Skriva ökar mest i Sverige

Uppgången på 39 procent innebär att Skriva, tillsammans med bilsporttidningen Klassiker (upp 47 procent), ökar mest i Sverige.

– I slutet av oktober firar Skriva tre år och det här var den bästa jubileumspresent vi kunde önska oss, säger Per Adolfsson, chefredaktör och ansvarig utgivare på Skriva.

Sedan första numret av Skriva kom ut har antalet prenumeranter vuxit för varje nummer samtidigt som lösnummersförsäljningen fortsatt att öka stadigt.

– Att räckvidden skulle gå upp var vi rätt säkra på, men att vi skulle öka så här mycket var förstås otroligt roligt. Det visar att vår satsning på en kvalitativ tidning om skrivande – med intervjuer med de främsta författarna, handfasta guider och inspirerande tävlingar – verkligen gått hem hos läsarna, säger Per Adolfsson.

Under det senaste halvåret har personalstyrkan på Skriva utökats med två personer och Per Adolfsson ser med stor tillförsikt på framtiden.

– Vi har mycket att tacka våra läsare för. Det är till stor del läsarna som sprider kännedomen om tidningen. En tidning som Skriva, som startades utan varken kapital eller förlag i ryggen, hade inte kommit långt utan sina engagerade läsare, säger Per Adolfsson.