För en tid sedan deltog jag i ett möte med en klubb för uppfinnare. Några av deltagarna hade redan lanserat framgångsrika produkter och arbetade på nya, medan andra var nybörjare med stora idéer. Nybörjarna beklagade sig över hur svårt det var att lösa allt med finansiering, underleverantörer, produktion, marknadsföring och så vidare, när en av de mer erfarna uppfinnarna plötsligt reste sig upp.
– Lyssna nu, sa han otåligt.
– Idéer går det tretton på dussinet av. Det är själva utvecklandet av idén som skiljer agnarna från vetet. Man måste göra det som krävs för att förverkliga idén och sedan få ut den på marknaden.
Tidsbegränsat erbjudande
Du behöver vara medlem för att läsa vidare. Just nu: 0 kr första månaden för digitala Skriva!
Har du redan ett konto? Logga in här.
- Mer:
- Guide
- Hitta din bokidé
Rekommenderas för dig
Läs vidare
- Edgar Corvera: »Det finns någonting tillfredsställande med att skriva om svåra saker«
- Förläggarna svarar: Vad kännetecknar en bra idé?
- Lars Arrhenius: »Att skriva har varit ett sätt för mig att bearbeta minnena«
- Bretzer och Steineck: »Första halvåret satt vi bara och pratade«
- Jan Sandström: »Som debutant har det varit nyttigt att samarbeta med förlaget«